WYDZIAŁ INSTRUMENTALNY - FORTEPIAN

Gramburg Mateusz

Mateusz Gramburg
Pianista, kompozytor i aranżer. Absolwent klasy fortepianu jazzowego ZPSM II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształcił się pod kierunkiem Andrzeja Jagodzinskiego i Michała Tokaja oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prod. Wojciecha Niedzieli i dr hab. Pawła Tomaszewskiego. 
Występował między innymi ze Zbigniewem Namysłowskim, Grzechem Piotrowskim, Kubą Badachem, Krzysztofem Cugowskim, Justyną Steczkowską. Równocześnie współpracuje z instytucjami kultury  teatrami, takimi jak: Filharmonia Narodowa czy Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury, gdzie współtworzy spektakle teatralno-muzyczne jako pianista, aranżer i kierownik muzyczny.
Występował na festiwalach jazzowych w Polsce i za granicą (Jazz Juniors, Jazz Jantar, Nica! Jazz Festival, Jazz Rally Düsseldorf), a jego debiutancka płyta z zespołem Przemysław Chmiel Quartet Wichcraft została nominowana do nagrody Fryderyk 2021 w kategorii Jazzowy Debiut Fonograficzny.

Opis pracy

W pracy pedagogicznej łączę wykształcenie jazzowe z solidnymi podstawami klasyki. Skupiam się na fundamentach techniki gry, pracy nad brzmieniem i artykulacją, prowadząc uczniów aż do pełnej swobody w improwizacji. Zachęcam do kreatywności i poszukiwania własnego języka muzycznego. Plan zajęć tworzę indywidualnie, dostosowując go do predyspozycji i celów każdego ucznia, wspierając rozwój zarówno w grze solowej, jak i w pracy zespołowej.

Dbam o równowagę między teorią a praktyką – na zajęciach wprowadzam elementy kształcenia słuchu, analizujemy harmonię i formę utworów, pracujemy nad rytmiką, aby uczniowie mieli pełną świadomość muzyczną i potrafili świadomie kształtować swoje interpretacje. Wieloletnia współpraca z wokalistami, instrumentalistami oraz zespołami pozwala mi skutecznie przygotowywać uczniów do różnych sytuacji scenicznych: koncertów, nagrań czy występów konkursowych.

Rozumiem, jak ważna jest sfera psychologiczna – wprowadzam na zajęciach elementy radzenia sobie ze stresem. Dzięki temu moi uczniowie zyskują nie tylko umiejętności muzyczne, ale także pewność siebie, odporność na presję i świadomość, że muzyka wymaga zarówno warsztatu, jak i wewnętrznej równowagi.


Zapraszam na lekcje gry na fortepianie dzieci od 7 r.ż., młodzież i dorosłych. MG