WYDZIAŁ WOKALNY - PIOSENKA ESTRADOWA

Malczak Monika

„Muzyka nie zna granic, ale zrozumienie siebie pozwala je przekraczać.” – Miles Davis

O mnie

Wokalistka, autorka tekstów i muzyki, absolwentka Wokalistyki Jazzowej na Wydziale Jazzu ZPSM II st. im. F. Chopina w Warszawie, gdzie kształciła się pod kierunkiem Izy Zając, oraz Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie studiowała pod opieką Anny Stępniewskiej-Gadt, uzyskując tytuł magistra sztuki z oceną celującą. Fascynuje ją polski język, polska i bałkańska kultura ludowa oraz muzyka improwizowana.

Laureatka ponad 50 konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, w tym I nagrody na 43. Spotkaniach Wokalistów Jazzowych w Zamościu oraz na Międzynarodowym „Novum Jazz Festival 2017”, gdzie zdobyła pierwsze zwycięstwo wokalisty/stki w 10-letniej historii konkursu. Adam Dobrzyński umieścił ją w rankingu TOP 5 w kategorii „Polski Jazzowy Debiut Roku 2016”. Jako liderka zespołu Monika Malczak Quintet uczestniczyła w międzynarodowych konkursach i festiwalach, takich jak Jazz Juniors, Ladies Jazz Festival i Krokus Jazz Festival, zdobywając Nagrodę Indywidualną. Prezentowała swoją muzykę na festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. na NiCaJazz! 2019 Festival w Hiszpanii. Od kilku lat rozwija swoją działalność pedagogiczną i współpracuje z dziećmi oraz młodzieżą z zaburzeniami.

Opis planu pracy

Mój program zajęć jest starannie dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego ucznia, obejmując szeroki zakres zagadnień związanych z rozwojem muzycznym. Podczas lekcji śpiewu kładę szczególny nacisk na technikę wokalną, dykcję oraz pracę z tekstem i jego interpretację, a także na odpowiedni dobór repertuaru.

W zakresie teorii muzyki pomagam uczniom doskonalić umiejętności w kształceniu słuchu, rytmice i harmonii, aby stworzyć solidne fundamenty dla dalszej edukacji muzycznej i umożliwić im kreowanie własnej, unikalnej drogi artystycznej z pełną świadomością muzyczną. Praktyczne aspekty nauki śpiewu obejmują pracę nad techniką oddychania, rozwijanie świadomości harmonicznej i umiejętności improwizacyjnych, a także  komponowanie i songwriting.

Jako laureatka ponad 50 konkursów doskonale rozumiem, jak istotne jest opanowanie stresu, dlatego wprowadzam do zajęć elementy psychologii, takie jak techniki radzenia sobie ze stresem, techniki relaksacyjne, strategie zarządzanie emocjami, które budują pewność siebie i pomagają efektywnie radzić sobie z wyzwaniami występów publicznych. 

Wokalista to również muzyk, dlatego kładę duży nacisk na zdobycie narzędzi, które pozwolą moim uczniom wyjść poza ramy śpiewu i stać się pewnymi siebie, wszechstronnymi artystami, potrafiącymi komponować, improwizować, poruszać się w różnych gatunkach muzycznych oraz odnajdywać się w każdej muzycznej sytuacji, od występów solowych po współpracę z zespołem.