Marek Stach jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie perkusji. Grał w zespołach „Extra Ball” Jarka Śmietany, „Sun Ship”, (W. Szczurek, A. Sendecki, Z. Jaremko i H. Miśkiewicz) oraz współpracował z wszystkimi najlepszymi jazzmanami, m.in. z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Wojciechem Karolakiem, czy Tomaszem Szukalskim, koncertując w kraju i za granicą. Nagrał wiele płyt jazzowych i rozrywkowych z przeróżnymi wykonawcami. Prowadził warsztaty jazzowe w Chodzieży, (w 1980 r. wraz z J. Stefańskim i w 1982 r. z Cz. Bartkowskim). Większą część życia zawodowego spędził na statkach pasażerskich, grając w big bandach i kierując własnymi zespołami akompaniującymi do cowieczornych przedstawień. Wieloletnie doświadczenie muzyka perkusisty pozwala mu wykorzystywać całą swą wiedzę także w działalności edukacyjnej. Program nauczania dostosowuje do indywidualnych oczekiwań i możliwości uczniów, starając się proponować różne gatunki stylistyczne, podsuwać wzorce najlepszych muzyków i zespołów, przekazywać techniki i rodzaje ćwiczeń oraz zaszczepiać pasję do bębnów przez wyzwalanie artystycznych umiejętności.
Korzystając ze szkolnej biblioteki oraz własnych zbiorów pracuje z każdym uczniem nad czytaniem nut, frazowaniem w utworach, improwizacją solową, akompaniamentem w zespołach oraz brzmieniem perkusji.
Będąc otwartym na nowe tendencje i style, techniki i metody gry daje poczucie współtworzenia, poszukiwania tego, co najistotniejsze w muzyce – konstruowanie własnych pomysłów. Zwraca uwagę na wrażliwość młodego adepta sztuki muzycznej, na jego czucie muzyki, gdyż bez tej cząstki emocjonalnej nauka gry na instrumencie staje się jedynie niezasadną harówką.
Muzykowanie nie tylko rzemiosłem, to jest rzemiosło artystyczne – trzeba się temu oddać, bo w przeciwnym razie łatwo popaść w chałturę. Być indywidualnością – to zaangażowanie się emocjonalne na 100 %.
Szkoła jest szansą na spotkanie autorytetów; którzy wskażą właściwą drogę do rozwoju muzycznych zainteresowań i zdolności, oraz do tworzenia własnej muzyki.